Boris Džonson: Nemci krivi za rat, ne Srbi

Gradonačelnik Londona Boris Džonson rekao je da je tužna, ali neporeciva istina da je Prvi svetski rat, sa svim svojim ubistvenim užasom, najvećim delom rezultat nemačkog ekspanzionizma i agresije.

Nezavisne, Srna, Telegraph.co.uk
Pošaljite komentar
  1. (goranh, 10. mart 2014 23:08)
    tekst je preveden verodostojno,ali link ti nije bio dobar.evo pravog linka:[link]
    (slobinator, 17. februar 2015 16:15)

    # Link komentara

  2. 2 stvari: Franca Ferdinanda nije ubio srpski, vec bosanski pokret. Taj pokret je imao i ime Bosna u svom imenu i cinili su ga i Srbi i Muslimani (sada Bosnjaci). Ljudi koji su ziveli u Bosni nisu zeleli da budu u Austrougarskoj i to je to. Druga stvar se tice bas priprema Austrougarske za rat, gotovo 15 godina pre pocetka Velikog rata. Mozda je u Sarajevu bio okidac, ali u rukama carevine je bio i pistolj i skladiste sa 100t eksploziva. Da li je atentat bio teroristicki akt? Jeste, sto kaze Nele Karajlic, isto onoliko koliko bi atentat na Hitlera u Parizu bio teroristicki akt.
    (Pedja, 3. januar 2015 13:09)

    # Link komentara

  3. Prijatelju
    To sto smo mi naucili o ratovima na Balkanu to su ti samo lazi balkanskih ludaka; jedino sta je bilo dobro na balkanu to je Austrogrska; pogledaj i danas dan se vozimo njihovim prugama cestama; samo nasi ludaci ne znaju nista bolje napravit od toga samo su sve upropastili: a ja znam da Srbija nema nikakve veze sa prvim Svjetskim ratom i to sam znao prije 60 godina samo u ludoj drzavi nisi smio to pricat, kazem vam Jugoslavija je drzava lazova mafijasa
    (Marko, 26. decembar 2014 00:22)

    # Link komentara

  4. Heh,
    Pa ovaj čovek bolje poznaje istoriju Balkana od Mila Đukanovića!?
    Je li to moguće?
    (Tasa, 22. decembar 2014 15:50)

    # Link komentara

  5. Eh Borise Borise gledaj tvoja "Velika" Britanija da ne ostane skoro bez Skotska i idi malo da se friziras. Uvek su vama Nemci krivi za sve ali je istina drugacija. Posle ustanka i sukoba izmedju Srbi i Turci 1875-1878, Austro-Ugarska okupira Bosna i Herzegovina, a u 1908 aneksira ta teritorija. Gavrilo Princip kao pripadnik jedna radikalna srpska organizacija je ubio Franz Ferdinand u Sarajevo 1914 i ovo je bio formalni razlog za jedan lokalni konflikt koji je brzo postao u Prvi Svetski Rat. Za Drugi Svetski Rat su bas krivi Englezi i Francuzi.
    (Marko, 3. septembar 2014 14:08)
    "Из авиона" се види да овај "Марко" не говори српски језик, него да је за превођење свог коментара на њега користио Google Translate.
    (Pantagruel, 30. novembar 2014 12:21)

    # Link komentara

  6. Srbija nikada nikoga prva nije napala.
    (Vladimir Kojadinović, 26. novembar 2014 19:14)

    # Link komentara

  7. @Iza Brda
    ne lupetaj covece... Svaka vlast od I SR na ovamo nije osporavala zasluge Srbije u I SR cak sta vise Gavrilo Princip je istican kao heroj a podvig srpske vojske je velican!
    Ne znam odakle ti teza da je vlast posle II SR kriticki gledala na uticaj Srbije u I SR?
    (alcale, 21. novembar 2014 10:04)

    # Link komentara

  8. Tako je brate Borise! Reci sve ono što na zapadu kriju i iskrivljuju.

    Kako je došlo do toga da laburisti podržavaju germane? Nešto mi je promaklo...
    (Mirko, 15. novembar 2014 12:15)

    # Link komentara

  9. Ta isprazna engleska retorika više nikoga ne može zavarati. Glavni krivac za prvi rat je Velika Britanija, to što su srbi u svojoj megalomaniji i želji za ekspanzijom postali engleski instrument u ostvarenju njihovih ciljeva je jedna druga priča.
    (Zoltan Čirić, 4. novembar 2014 14:51)

    # Link komentara

  10. Krivi smo sto smo pobedili one koji su nas uvek mrzili(koje smo krstili imenima poput Geri, Germani, Svabe, Nemci...), a krivi smo i za drugi svetski rat-veci od velikog prvog, jer u prvom nismo uzeli sta nam je pripadalo za ratnu odstetu, o drugom da ne pricam... i krivi smo sto smo dozvolili da nam drugi kroje kapu-istoriju, i krivi smo sto nikada posteni Srbi nisu vladali narodom, i sto smo velicali pogresne vodje-ljude. Najvise smo krivi sto nismo pisali istoriju kao pobednici, vec smo uvek ispali gubitnici, to zapravo i jesmo, jer smo imali najvece gubitke, a nista nismo dobili.
    (Dejan Markovic, 25. septembar 2014 14:51)

    # Link komentara

  11. Neki pominju slovenstvo Borisa Dzonsona, omiljenog gradonačelnika Londona koji na posao odlazi metroom.
    Iznenadicete se,ali Boris Džonson je većinom Englez izuzev rođenog dede , koji je rođeni turčin i to iz begovske porodice koja je nakon smrti pradede , nakon 1 sv. rata i Ataturkove revolucije, emigrirala za Britaniju
    (Pedja, 22. septembar 2014 22:40)

    # Link komentara

  12. Eh Borise Borise gledaj tvoja "Velika" Britanija da ne ostane skoro bez Skotska i idi malo da se friziras. Uvek su vama Nemci krivi za sve ali je istina drugacija. Posle ustanka i sukoba izmedju Srbi i Turci 1875-1878, Austro-Ugarska okupira Bosna i Herzegovina, a u 1908 aneksira ta teritorija. Gavrilo Princip kao pripadnik jedna radikalna srpska organizacija je ubio Franz Ferdinand u Sarajevo 1914 i ovo je bio formalni razlog za jedan lokalni konflikt koji je brzo postao u Prvi Svetski Rat. Za Drugi Svetski Rat su bas krivi Englezi i Francuzi.
    (Marko, 3. septembar 2014 14:08)

    # Link komentara

  13. TACNO.ODLICAN DOPIS.RADUJE ME PRE SVEGA STO JE OVAJ COVEK REKAO I S T I N U !
    (anonimno, 18. avgust 2014 12:18)

    # Link komentara

  14. @purgerman
    Bok purgerman, kao hobby istoricar trebalo bi da razlikujete malo bolje uzrok i povod. "...Uzrok je bio da je nakon atentata u Sarajevu bilo zatrazeno izrucenje ili otvoriti proces protiv atentatora Gavrila Principa..." Ovo sto ste napisali je povod a ne uzrok.
    (Nenad Lukic, 12. avgust 2014 15:37)

    # Link komentara

  15. Kao hoby historicar bavio sam se tim pitanjem i procitao sve sto se tice pocetka I.ww.Uzrok je bio da je nakon atentata u Sarajevu bilo zatrazeno izrucenje ili otvoriti proces protiv atentatora Gavrila Principa.Na ni jedno od tih trazenja Srbija nije pristala.Austro-Ugarsko carstvo i tadaasnje Njemacko bili su u rodnim obiteljskim vezama i imali uskladjena stajalista po tom pitanju,svaka od tih carevina imala je zelju ispuniti svoje planove i svoje interese. Onaj presudan citat koji je dokumentiran
    izrecen je u Sarajevu da austrijske strane : "Dat cemo Srbiji takav ultimatum na koju Srbija nece moci pristati" ! Taj citat je vazan zbog toga
    jer je i Njemacka bila indirektno vezana sa Austrijom sa svojom tadasnjom politikom. Obje drzave kapitulirale su 1918. god.Austrougarska se raspala dok je Njemacka dosla pod teske sankcije i nametnu su im troskovi rata u formi reparacija troskova rata.Iz zarobljenistva vratili su se porazeni
    vojnici donoseci sa sobom komunisticke ideje ,tako da je Njemacka postala ideoloski podijeljena i plodno tlo za naciste koji su na specifican nacin
    stvorili drzavu na celu sa Adolfom Hitlerom.Nije dugo trebalo i dolazi do aneksije Austrije i stvaranje velikog njemackog reiha.Izgubljen je i II.WW
    1945.god.Na opomenu SAD da Europski saveznici ne ucine istu grijesku 1.WW pomogli su Njemackoj da se ociste od nacista i stvori demokratsko drustvo koje je jos i danas u funkciji,sa naprednom tehnologijom i zivotnim standardom !
    (purgerman, 12. jun 2014 12:05)

    # Link komentara

  16. Nemci i Austrijanci su zapoceli rat. To je neporecivo. Nisam citao tekst, vec sam procitao sinopsis vesti:

    Gradonačelnik Londona Boris Džonson rekao je da je tužna, ali neporeciva istina da je Prvi svetski rat, sa svim svojim ubistvenim užasom, najvećim delom rezultat nemačkog ekspanzionizma i agresije.

    Ko ne zna koja je imperija bila najveca i ko jos uvek ima Commonwealth kao produzenu ruku za delovanje u tim zemljama? Kamo lepe srece da su se u tim ratovima mlatili direktno, a ne preko nase grbace.
    (kaboom, 4. jun 2014 16:10)

    # Link komentara

  17. Neki citaoci pogresno shvataju - naravno da je u udzbenicima svih zemalja da su Nemacka i Austrija pocele rat.
    Ali zaista su se pojavili revizionisti u poslednje vreme, a oni ce lako naci podrsku polupismenog i nezadovoljnog naroda.
    (Nindza, 24. maj 2014 22:09)

    # Link komentara

  18. Nasa krivica je u tome sto se uglavnom nalazimo na pogresnom mestu i imamo pogresnu pravoslavnu veru a vreme moze biti i lose i dobro, najvece svetske rezerve energije na planeti su u rukama slovenskog pravoslavnog plemena i to mi je mnogo drago, jedino u cemu je zapad( mislim direktno na vatikan) uspeo je pokatolicenje nekih slovenskih plemena inace da to nisu uradili, davno bi germani i romani plivali u atlantiku pokusavajuci da se dokopaju amerike...
    (nisa, 14. maj 2014 08:04)

    # Link komentara

  19. Još samo da u to ubedi naše istoričare i medije!
    (de fakto, 11. april 2014 17:57)

    # Link komentara

  20. Reč je o tekstu iz pomenutih novina od 06.01.2014.
    (uroš99, 10. april 2014 22:16)

    # Link komentara

  21. Mozete pronaci original clanka i nijednom recju se Srbi ne spominju.
    (Ja, 10. januar 2014 15:05)

    Ne razumem čemu ovakva laž. Trebalo je samo par sekundi da se ovo nadje
    [link] i utvrdi da je vest preneta doslovno.
    (goranh, 10. mart 2014 23:08)

    # Link komentara

  22. Nemacka da se suoci sa cinjenicama i odrekne svoje mracne proslosti. Takodje da se nemacki kancelar izvini Srbiji i ostalim zemljama za zlocine pocinjene u njeno ime.
    Dok to ne ucini nema nista od potpisivanja SSP-a i priblizavanja EU.

    Oooops, pa oni su EU...
    (kiza, 4. mart 2014 06:10)

    # Link komentara

  23. "Britanija nema saveznike, prijatelje ili neprijatelje. Britanija ima svoje interese". - Winston Churchill
    (TAP3AH, 3. mart 2014 09:07)

    # Link komentara

  24. Konacno neko istinu da kaze. Da ne poverujes da ima i takvih.
    (jelena, 2. mart 2014 01:30)

    # Link komentara

  25. Apsolutno je u pravu Boris Džonson ! - Tačno je daje sarajevski atentat bio incijalna kapisla a isto je i tačno da se je tadašnja Nemačka pripremala za taj rat najmanje 40 godina i tadašnje svoje nespremne saveznike prisilila da udju u rat ! _ Tada , austro -ugarska vila je prisiljena da udje u rat pošto im je car Wilhelm II otvoreno pretio da će ih aneksirati i pripojiti Nemačkoj ! - Kad krene takav požar ondak ga je strahovito teško bilo gasiti !
    Srbija nema ništa sa time osim što je i sama žrtva i pretpela je ogromne ekonomske i ljudske gubitke !
    (DAN, 27. februar 2014 00:19)

    # Link komentara

  26. (ZOONLOGONECHON, 15. januar 2014 06:00)
    (Sarastro, 20. januar 2014 14:55)

    I ja sam ovde u Beogradu iz istorije u gimnaziji ucio o pocetku Prvog svetskog rata isto sto i vas dvojica u Austriji i Francuskoj. Hvala profesorima istoricarima - lepo je cuti da neki ljudi rade svoj posao, za razliku od polupismenih poltrona koji se svuda proguraju u vlast, pa onda plasiraju gluposti slicne ovoj oko I sv. rata, da bi pravili tenzije, jer je takav ambijent jedini u kojem mogu da dodju do izrazaja - u bilo kojem normalnom okruzenju oni bi bili samo nesposobnjakovici koji donose fascikle (i to samo ako se nekom ludom srecom zaposle)...
    (Nikad kao Bane, 21. februar 2014 22:25)

    # Link komentara

  27. Da, daaa, od Prvog svetskog rata do Srebrenice, ko je kriv? A ne, neee, nismo mi, naravno da je uvek neko drugi u pitanju.
    (Lazar Susljagic - Laza, 17. februar 2014 18:36)

    # Link komentara

  28. Najveći zločinci u istoriji i ubice i izazivači svetskih ratova,oni koji su poslali Lenjina koji je bio službenik njihove vlade u Rusiju sa ogromnim novcem da osnuje komunističku partiju i napravi revoluciju,danas nas uče demokratiji.
    (Stevan, 12. februar 2014 12:10)

    # Link komentara

  29. Neverovatno je koliko se ljudi ovde loze. Clanak pomenut u intervju je iz UK ne iz Nemacke. E sad, privatno ljudi imaju ovakve ili onakve stavove a u Nemackoj krivica za rat se vec decenijama uopste ne dovodi u sumnju. Ta tema je tamo na strucnom nivou obradjena jos sezdesetih. Na nemackoj Wikipediji ima jedan link na izvor po kome je nemacki parlament jos 1927 utvrdio da su aktivnosti Nemacke dovele do izbijanja rata (Blankovollmacht) tako da... Ja uopste ne vidim gde u nemackoj stampi, TV ili drugoj vrsti medija postoje bilo kakve revizionisticke tendencije. Ako neko zna neka postavi link. Uzgred, Srbija jedva da se spominje (u bilo kom kontekstu) kod ovakvih jubileja.
    (Blankovollmacht, 3. februar 2014 20:27)

    # Link komentara

  30. Što mi nismo KINA, JAPAN pa da imamo svemirski program, nuklearno oružje, neki super lek ili tehnologiju pa da nesmeju da nas spomenu osim kao prijatelje. Oni su i nas bombardovali seme im se zamelo...
    Zato što smo polupismeni.
    (zbrngolj, 2. februar 2014 02:55)

    # Link komentara

  31. Nemačka pokušava i sada, građanski rat u bivšoj SFRJ da pretvori u "Srpski fašizam"! Da skrenu pažnju svetu od njihovog divljanja tokom 1 i 2. svetskog rata!

    Zato im je sada potrebna žrtva! Ali, neće im to uspeti. Prođe Hag, razna suđenja,..., ne videh ni jedan dokaz da je Srbija vodila neke tamo ratove, ubijala u koncentracionim logorima, streljala na stotine hiljada ljudi,... To je bio građanski rat i pokušaj nasilnog i nezakonitog otcepljenja! Zašto nije bilo rata u Makedoniji - Republici gde je Srbija najviše imala opravdani interes? Makedonci su izašli na referendum, nisu se naoružavali i ubijali sve što je nemakedonsko, zato je i JNA tada mirno napustila tu zemlju.

    I šta sada Nemačka hoće? Želi da opravda Ferdinanda - okupatora Bosne (austrougarska je tada aneksirala Bosnu) a pokušaj naroda da se odbrani od okupatora pokušavaju da nazovu terorizam!
    Zato - poruka svima onima koji zastupaju tu ideju: Nemate argumenata i ne trudite se da tako nešto dokazujete!!! Svet nije glup!
    (Vasilije, 1. februar 2014 13:37)

    # Link komentara

  32. Samo jednu stvar bi pitao - koje su zemlje imale robovlasništvo, uništile Afriku, Južnu i Centralnu Ameriku, ratovale po celom svetu protiv svih vekovima a sve radi nekih svojih vitalnih interesa. Obrisali sa zemlje domorodce na tri kontinenta. Bogatstva koja su oni a tu mislim zapadno evropske "demokratske" zemlje napravile na nacijama koje su uništili i to i dalje rade na drugi način nemože da se iskaže novce, zlatom, dijamantima itd. A nama pričaju o ratu. Mora da se pokriju i opravdaju sada a tada se traže gubitnici. Što mi nismo KINA, JAPAN pa da imamo svemirski program, nuklearno oružje, neki super lek ili tehnologiju pa da nesmeju da nas spomenu osim kao prijatelje. Oni su i nas bombardovali seme im se zamelo...
    (Jonny, 1. februar 2014 11:48)

    # Link komentara

  33. realan pogled na stvari ima boris dzonson. optuziti kraljevinu srbiju za atentat jer je princip srbin bi bilo isto sto i optuziti saudijsku arabiju za 11. septembar, jer je bin laden saudijac. posto se ovo drugo nije desilo, ne razumem zasto bi i ovo prvo.
    (sasa, 27. januar 2014 22:04)

    # Link komentara

  34. @jovanka vuksan

    Jeste, Boris pripada slovenskom plemenu. To prezime Johnson zvuči praktično ruski. Jovaka, ne lupetaj.
    (Cinik, 26. januar 2014 18:54)

    # Link komentara

  35. Rodio sam se u Austriji. U istoriji sam
    ucio da je Princip bio atentator i da
    su evropske sile radi raznih tenzija samo
    cekale povod za rat. ( Iz austrijskih udzbenika ). Pa mi nije jasno kakva je hajka u Srbiji. Pa je dosla i do Austrije. Pa se novine podsmejavaju. Ako Bosnjaci zele da isprave Ferdinandu spomenik i da nazovu Principa Teroristom to nema veze sa Austrijom, niti sa Nemackom.
    (ZOONLOGONECHON, 15. januar 2014 06:00)

    Tačno. Ja sam gimnaziju i fakultet završio u Francuskoj i tamo sam učio vrllo sličnu istoriju kao i vi u Austriji: prvi svetski rat bi izbio ovako ili onako, bilo je samo pitanje vremena i povoda. Formalni povod su Srbi pružili ali i da nije bilo Srba i (inače ne samo besmislenog, nego i sasvim nepotrebnog) atentata u Sarajevu, vrlo brzo bi se našao neki drugi povod. Situacija u Evropi u to vreme je bila jednostavno takva da nije bilo pitanje da li će biti rata, nego samo kad će on početi.

    Ne samo da su svi znali da će biti rata, nego su ga i sa radošću iščekivali, kako Nemci, tako i oni drugi. Dokaz: kad je objavljen rat, na obe strane je bilo toliko dobrovoljaca da su morali da odbijaju ljude. Postoje bezbrojni dokumentarni snimci mase oduševljenih ljudi i ogromnih redova pred kancelarijama za regrutovanje, i to u Nemačkoj, u Francuskoj, u Engleskoj, čak i u Rusiji.

    Naravno, svi su oni (naivno) mislili da će žestoko isprašiti one druge i da će se najkasnije za nekih 15-20 dana vratiti kući kao slavni pobednici. Kad, ono, međutim...
    (Sarastro, 20. januar 2014 14:55)

    # Link komentara

  36. Ne bi ovoga bilo da se čovek ne zove BORIS! Čovek pripada slovenskom plemenu a krv mora da odradi svoje. Hvala Borisu iz Engleske, šteta što srpski Borisi nemaju dovoljno hrabrosti...
    (Jovanka Vuksan, 15. januar 2014 16:33)

    # Link komentara

  37. A ja bih nešto baš voleo da su krivci za rat bili Srbi?! Onda bi na stranu "zločinačkih Srba" mogli da potrpamo Ruse, Amerikance, Britance i ostalu "zločinačku žgadiju" koja je ratovala protiv "mirotočivog" Franje Ferdinanda i njegove "demokratske" i iznad svega "milosrdne" "K&K" monarhije?! Da glupost nema granica to smo znali ali, da će nas glupošću kao nekada bombama i zločinima, posle 100 godina, mlatiti države i nacije koje su se osvedočile u svojim zličinačkim pohodima, niko nije mogao ni da pretpostavi. Samo desetak godina unazad ili, tačnije do pada "Berlinskog zida" niko tu temu nije smeo ni da "načne". Ako se vrši revizija dela Gavrila Principa, onda su jasne namere naših "zapadnih prijatelja" posebno Austrije i Nemačke.
    (Mladen Mladenović, 15. januar 2014 15:44)

    # Link komentara

  38. Nemci su odgovorni za oba svetska rata. Nisu nimalo veliki ni dobrocudni,krivi su za krvavi raspad SFRJ. Bicu precizniji, krivi su njihovi politicari-roboti, kojima su nalogodavci bili upravo SAD i Engleska. Nemacka cizma nikada nije krocila na tlo Engleske i SAD. Mi Srbi smo sada u nemilosti gore pobrojanih. Rusi ne da su nam okrenuli ledja, vec dolaze da nas sto vise ocerupaju, zarad nekih starih dugova, neke osvete, kako sam ja razumeo ono sto nam govore izmedju redova. Ne znam dali cemo se izvuci, al nekako prezivljavamo. Nek nam je Bog u pomoc!
    (Borko, 15. januar 2014 15:37)

    # Link komentara

  39. Rodio sam se u Austriji. U istoriji sam
    ucio da je Princip bio atentator i da
    su evropske sile radi raznih tenzija samo
    cekale povod za rat. ( Iz austrijskih udzbenika ). Pa mi nije jasno kakva je hajka u Srbiji. Pa je dosla i do Austrije. Pa se novine podsmejavaju. Ako Bosnjaci zele da isprave Ferdinandu spomenik i da nazovu Principa Teroristom to nema veze sa Austrijom, niti sa Nemackom.
    (ZOONLOGONECHON, 15. januar 2014 06:00)

    # Link komentara

  40. A onda smo ovih dana iznenada ničim izazvani nabasali da ne kažem prosto se sapleli o čoveka po imenu Wolfgang Maderthaner koji je inače pisac i direktor Bečkog Arhiva i koji je lepo jasno,glasno i na tečnom Nemačkom objasnio da je tadašnji šef AU Generalštaba Konrad fon Hecenrof javno tražio i stalno podbadao kako Nemačku tako i AU da krenu u rat ili protiv Italije ili protiv Srbije. Znači Srbija nije bila ni ralog ni povod ali bogme ni uzrok Velikog rata. Nema sumnje da je ovo neopevana šamarčina ovim nazovi kvaziistoričarima(Christopher Clark,Margaret Macmillan kao i onaj klovn Hunt iz Engleske prosvete)i kojekakvoj boraniji koja uporno pokušava da preokrene priču i okleveta Srbiju. Ovim je danas celoj priči došao kraj i videćete kako će svi odjednom ućutati i polako početi da se peru od ovog sramnog pokušaja istorijske revizije početka I Sv.rata. Jedino će ovo o navodnoj Srpskoj krivici i dalje da kao švaba tralala ponavljaju prekodrinsko-savski kompleksaši kojima je sve što je Srpsko mrsko i kojima je Srbija večita kost u grlu. Daklem džaba ste krečili to jest džaba Vam uvlačenje Nemcima i kojekakvi novi i budući spomenici,istorija se ne može prekrajati kako kome padne napamet. Za podrobniju analizu gorepomenutog direktora Bečkog arhiva, pogledati ovaj link:
    [link]
    (mali radojica, 14. januar 2014 23:08)

    # Link komentara

  41. @Mozete pronaci original clanka i nijednom recju se Srbi ne spominju.
    (Ja, 10. januar 2014 15:05)
    "He went on – in a piece that deserves a Nobel prize for Tripe – to mount what appeared to be a kind of cock-eyed exculpation of the Kaiser and his generals. He pointed the finger, mystifyingly, at the Serbs." [link]
    Neverovatno je to kako od celog teksta tebi je zapalo za oko ovo "Srbi".
    (Ivan, 14. januar 2014 09:12)

    # Link komentara

  42. ...na velikom spomeniku posvecenom Velikom ratu, u centru Londona, gde su nabrojane zemlje, saveznici (cak i neke koje su bile saveznice suprotne sile) NEMA Srbije...
    (namcor, 10. januar 2014 16:21)

    Da ,to su Englezi naši mnogo dobri prijatelji , još od pre rata...
    Skoro sam gledao neko dokumentararac o ubistvu Karađorđa ,među zaverenicima bio engleski agent ,stara priča o učešću Engleza u puču 27. marta ,...posledice ratova ,prvog i drugog ,kada smo praktično upotrebljeni za zamaranje Nemaca ,su dobro poznate ,od svih naroda Evrope samo srpski je biološki nepovratno upropašten i verovatno da se nikad neće oporaviti .Jer ,znate kad neki organizam pretrpi tolika oštećenja on mora da počne da umire ,na žalost.Ovo što nam se danas dešava su samo posledice
    (Zlopamtilo, 14. januar 2014 08:41)

    # Link komentara

  43. Kad se pojave ovakve prilike koje ne traze dioplomatsku preciznost i sofisticiranost, vec komentator moze da se prepusti bazalnim instinktima, onda uvijek ispliva na povrsinu primalni grijeh: raskol hriscanske crkve. Bez obzira o cemu se radilo, Njemci i Britanci ce uvijek u toj poslednjoj odsudnoj situaciji, stati na jednu stranu protiv Slavena, pravoslavaca. Pri kraju Velikog rata, kada je bilo jasno da je Njemacka izgubila, Britanci su uradili sve da smanje negativne konsekvense koje su cekale Njemce (teritorij, odsteta) sve u strahu od Boljsevika, a zapravo opet pravoslavnog svijeta.
    (P. A., 14. januar 2014 07:50)

    # Link komentara

  44. Manje su bitni razlozi zbog kojih je G Džonson dao ovakvu izjavi i da li je "odbrana Srbije" samo kolateral onoga šta se ovom izjavom zapravo htelo postići, tek ne postoji ni jedan njen deo koji je moguće sa aspekta istorijskih činjenica osporiti. Teza da je tadašnja zvanična Srbija bila insipirator ubistva austougarskog nadvojvode, sa krajnjim ciljem izazivanja rata sa AU je poprilično neodrživa. Nasilje nikada nisam pravdao, pa tako ne i ubistvo stranog državnika čime god da je inspirisano, ali kriviti jedan mali narod, da je izazvao rat svetskih razmera za koga se zna da je vođen zbog hegemonističkih apetita velikih sila, je potpuno bez veze.
    Sve skupa bravo za Borisa.
    (goran, 13. januar 2014 10:11)

    # Link komentara

  45. Kao prvo prvi svetski rat izazvali su i zaratila tri rodjena brata od tetke - dva cara - ruski car Nikolaj i nemački car - wilhelm i engleski kralj Georg zajedno sa svojim saveznicima prvenstveno zbog nezadovoljstva kolonijalnom podelom sveta , Nemačka je bila najnezadovoljnija i njoj je ostalo da se širi na prostore propale otomanske imperije i prevelikog ruskog carstva sa svojim saveznicima prvenstveno Austro - Ugarskom ! - Oni su još bili nezadovoljni još posle Berlinskog kongrasa i već otada su se oni izhitreno pripremali za veliki rat !
    AU - cesar Franjo on je još 1908 g. krenuo da porazi Srbiju i čak na smrtnoj svojoj postelji svojim generalima i političarima to nije oprostio ! AU JE ANEKSIRALA BOSNU - 1908 i morali su se pripramati za Veliki rat po savetima nemačke krune !
    Princip i Srbija su samo bili incijalna kapisla da nadju bilo kakav razlog za rat a u tom činu su ga našli što veoma dobro zna svaki bolje upučeniji čovek tada kao i danas što su hrabri neki kvazi veliki znalci i intelektualci !
    (DAN, 12. januar 2014 11:14)

    # Link komentara

  46. @Nikola Nikicu, ti očigledno ili nikad nisi učio istoriju ili zbog svog prekodrinskog kompleksa mrziš Srbiju i sve što je srpsko. Taj veliki rat je u suštini i u potpunosti promenio izgled Evrope i srušio dve nadasve teroritičke i trule imperije. Te dve imperije su nekoliko stotina godina unazad donosile samo zlo, smrt i genocid malim narodima od Gdanjska do Atine i od Crnog mora do Praga. Nigde mali narodi nisu imali slobodu i dovoljno je samo pogledati mape Evrope do 1918. kao i mape posle 1918. i shvatiti da je taj rat doneo oslobodjenje celom kontinentu. Obe te trule imperije kada su videle da propadaju i gube rat posegle su za genocidom nad svojim podanicima u nadi da će ih etnički očistiti i da će time zastrašiti Saveznike i naterati ih na nekakvo primirje. Turci su pobili skoro ceo Jermenski narod u Anadoliji a Grke iselili dok su Austrougari podpomognuti Hrvatima i muslimanima pobili više stotina hiljada civila u Mačvi jer im je glavnina Srpske vojske umakla na Krf. To su razlozi besa i frustracije kako tvog tako i tebi sličnima koji ovde komentarišu o tome da li je Srbija kriva ili ne. Sve je to uzalud, kao i taj u najavi bljutavi čin podizanja nekakvog spomenika u Sarajevu a sve to da bi se Srbiji napakostilo. Uzalud komšije, jer je istorija već zapisana i svako prekrajanje je neozbiljna rabota koju svet neće prihvatiti.
    (mali radojica, 11. januar 2014 23:17)

    # Link komentara

  47. Sad će ga ovi dronjci od domaćih 'evro-levičara' nazvati fašistom. Ti ljudi (evropski 'moderni' levičari), zločinci zapravo, su uništili ideju levice, sahranili i proboli glogovim kolcem! Levica više ne postoji, jer ovo za što se danas proklamovani levičari zalažu, nema niti jedne dodirne tačke s izvornim idejama 'prave levice'.
    Evo kod nas, da li je makar jedan viđeniji (ma šta to značilo u ovom kontekstu) naš levičar, koji danom i noću neumorno traži i raskrinkava raznorazne fašizme i još raznoraznije fašiste, rekao bilo šta o novom zakonu o radu!? Nije, jer to nije teren 'nove levice', njihove im gazde 'liberalnog-kapitalizma' to brane i oni klepeću o svekolikoj 'multikulturalnosti' i još svekolikijoj toleranciji, pri čemu ISTINA, ako nije 'lepa & tolerantna,a nadasve politički korektna' ima da se proglasi fašizmom i da narednih 50 godina prolazi katarzu i tri put dnevno 'suočava s prošlošću'.
    Ne levica, već paraziti!
    (ISTINA je postala govor mržnje., 11. januar 2014 23:06)

    # Link komentara

  48. Ako i za ovo treba drugi da nas brane onda smo mi nista.Mi smo tu bili sitan igrac i naravno da smo krivi za taj rat koliko i Poljaci za drugi.A na svoj doprins rusenju Habsburgovske monarhije treba da budemo ponosni.
    (aca, 11. januar 2014 22:05)

    # Link komentara

  49. E slucajno, ZNAM da nije tako: "nasa Srbija bavi se takodje revizijom "ravnogorskog pokreta" (koji usput nije opalio ni kursum na okupatora tokom Drugog svetskog rata te iste Nemacke kojoj o sada polemisemo"). E slucajno znam da su se Nemci i Cetnici strasno potukli u prostoru Komanice, Ducic, Vracevic u jesen 1942. Moj je deda i otac bio izveden na streljanje. Srecom, nije bilo nemackih gubitaka u tom trenutku. A tada partizana nije bilo nigde....Bar ne u Srbiji..

    Придружујем се коментару, изузев овом делу ''A tada partizana nije bilo nigde....Bar ne u Srbiji..'' У мом селу је у једном дану погинуло 15 четника од Немаца....Чекали су немачки воз у заседи да би отели оружје, међутим, Немци су сазнали за заседу и послали блиндирани воз....отворили су ватру на заседу и побили 15 четника.... То што је неко победио у грађанском рату и после описао супротну страну као ''мрак'' и своју као ''светлост'', и то што је забранио да се говори другачије није ништа зачуђујуће нити неуобичајено, али то не значи да историографија настала у тим околностима, у тоталитарном режиму, не треба да се преиспитује........
    (ОКN, 11. januar 2014 17:52)

    # Link komentara

  50. (istorija nasa subjektivna, 11. januar 2014 12:35)

    evo, bas me dusa boli sto su nemacki kolonisti zakasnili sa osvajanjem sveta, pa su napali one koji su to uradili pre njih.
    (wiener, 11. januar 2014 17:12)

    # Link komentara

  51. Jedan Englez ce da cita lekcije o imperializmu.
    Ne shvatam ljudi, kako mogu neki biti tako kratkovidi: Nemci su zakasnili sa raspodele zemaljske kugle, pokusali su da to promene i izgubili su. Englezi i Francuzi su sa istim metodama, ali stotinak godina ranije osvojili svet i to im je obezbedio prednost, koju Nemci nisu mogli da dostignu svojom vojskom.
    Danas, medjutim, Nemci vode. Oni su kao jedini medju velikim Evropskim narodima uspeli da se izbore na vrh - RADOM i DISCIPLINOM. Mozemo ih pljuvati, kako god zelimo, ali je cinjenica da im nismo ni do kolena.
    (M.Cs, 11. januar 2014 16:59)

    # Link komentara

  52. Niko ne spori da su Francuska, Velika Britanija i Rusija bile kolonijalne sile. Međutim, one ne snose odgovornost za rat. Da se fokusiramo na Veliku Britaniju, ona ulazi u rat da bi ispunila svoje obaveze na osnovu Londonskog sporazuma iz 1839. godine, nakon što je Nemačka pogazila svoj potpis na tom sporazumu.

    Celoj priči o tome kako su ove tri zemlje odgovorne jer su pokušavale da očuvaju status quo nedostaje jedan detalj, a to je odgovor na pitanje šta su one trebale da urade kako bi zadovoljile apetite Nemačke i izbegle rat?

    Levičarskim teorijama o tome kako je ovo bio sukob krupne buržoazije nedostaje objašnjenje kako to da su socijaldemokratske partije u svim zaraćenim zemljama glasale za ratne kredite (osim u Srbiji!). Uostalom, austrougarski proleteri su vešali civile po Mačvi, a nemački proleteri su silovali Belgiju ("Silovanje Belgije" je termin u istoriji kojim se označava ono što su radili u Belgiji 1914. godine).

    PS: To da su u Srbiji levičari (socijaldemokrate) u Skupštini glasale protiv ratnih kredita u trenutku kada je njihova zemlja bila napadnuta govori jako puno o njihovom patriotizmu.
    (Zoki, 11. januar 2014 16:55)

    # Link komentara

  53. @istorija nasa subjektivna, bio bi ti u pravu da je sve bas tako. Ali nije. Nemacka je bila frustrirana jer nije imala kolonije kao Francuska, Britanija i drugi, a bila je vec industrijski gigant. Austrougarska se nije zadovoljavala samo time sto je imala, vec je htela po svaku cenu da pod svoju kontrolu stavi ceo Balkan i narocito "taj remetilacki narod - Srbe". Ako pod status kvo stanjem podrazumevas njihovu nelegalnu okupaciju Bosne i Hercegovine onda se postavlja pitanje: Da li je kriv neko ko zeli da se oslobodi okupacije ili neko ko je okupirao?
    (namcor, 11. januar 2014 14:06)

    # Link komentara

  54. Tomo, gde je orden??? :-)))
    (namcor, 11. januar 2014 13:13)

    # Link komentara

  55. @wiener,
    ko je bio za rat nije isto sto i ko je izazvao rat. Engleska i Francuska su u mnogo tome blokirale Nemacku u pristupu resursima i trzistima i zelele status kvo jer je to njima odgovaralo. Sa druge strane i Austrougarska je zelela status kvo u odnosu na teritorije kojima je vladala ali to izmedju ostalih i mi nismo hteli iz poznatih razloga. E pa ko je onda kriv? Onaj ko je hteo da zadrzi status kvo ili oni sto su hteli promene?
    (istorija nasa subjektivna, 11. januar 2014 12:35)

    # Link komentara

  56. iako su i britanija i francuska bile imperijalisticke drzave ne mislim da su ni izbliza tolkiko odgovorne za rat kao nemacka. uostalom, frnacuzi i britanci su bili imperijalisti i u drugom svetskom ratu, pa niko normalan ne bi sugesrisao da nemacka nije sama u potpunosti kriva za njega. to sto nemacka nije imala ludake kao naciste da je vode u prvi svetski rat ne znaci da nije vodjena militantim ljudima. da su i britanija i franciska zaista bile podjednako militantne moglo bi se govoriti o podeli krivice, ovako se ne slazem sa tim. a spominjati srbiju kao zemlju odgovornu za ovo je teska glupost.

    interesantno je sta je tadasnji ambasador nemacke u britaniji imao da kaze o doganjajima pred sam rat:

    [link]

    ako je pola od ovoga sto je napisano tacno, a siguran sam da je tacno skoro sve, onda je savrseno jasno ko je hteo rat, a ko je hteo da ga izbegne.
    (wiener, 11. januar 2014 11:40)

    # Link komentara

  57. Borise Srbine.
    (Shizoidni, 11. januar 2014 10:33)

    # Link komentara

  58. Nevolim ni kad me englezi brane. Proslo je nepunih 15 godina od njihovog poslednjeg bombardovanja a mi opet sve oprastamo.Setite se ljudi samo one trogodisnje devojcice iz Batajnice,a gde su onih drugih par hiljada civila.
    Setite se saveznickih bombardovanja Beograda i drugih gradova. Prica o velikom ratu postaje lucidna ,za koju godinu mi cemo sa svim tim varvarima biti u EU a svoju decu cemo slati da sa NATO-m ubijaju neke druge.
    Ko je kriv za veliki rat?- pustite se gluposti ljudi.
    Za 50 godina nece nas ni biti,nece ni biti moje Srbije.
    Ja se borim kao lav imam troje dece i planiramo moja zenica i ja jos dvoje. Onda cu biti jaci da se borim za istinu za sada sam bedan i nejak kao i svi vi. Kad nas bude vise i kad budemo jaci neće nas vise ni vredjati.
    Englez da me brani-nemoj prijatelju molim te, nisam toliko bedan.
     (Nebojsa, 11. januar 2014 10:30)

    # Link komentara

  59. Mi smo jedan mali nebitan k****c od nacije i od naroda. Samim tim bicemo krivi kad nekome odgovara i bicemo branjeni kad nekome drugome vise odgovara.
    Ova retorika izmedju konzervativaca i laburista nema nikakve veze sa Srbijom, oni nas koriste kao monetu a vi ovde navijate.
    Napravite bogatu drzavu gde vladuje zakoni, pravda i moral, pa nece nikome pasti na pamet da smo krivi za bilo sta. Do tada, lipsi magarce....
    (Nikola, 11. januar 2014 10:04)

    # Link komentara

  60. ma nista ovo, srbi su krivi. tako je lakse i jednostavnije
    (jy, 11. januar 2014 05:07)

    # Link komentara

  61. E slucajno, ZNAM da nije tako: "nasa Srbija bavi se takodje revizijom "ravnogorskog pokreta" (koji usput nije opalio ni kursum na okupatora tokom Drugog svetskog rata te iste Nemacke kojoj o sada polemisemo"). E slucajno znam da su se Nemci i Cetnici strasno potukli u prostoru Komanice, Ducic, Vracevic u jesen 1942. Moj je deda i otac bio izveden na streljanje. Srecom, nije bilo nemackih gubitaka u tom trenutku. A tada partizana nije bilo nigde....Bar ne u Srbiji..
    (namcor, 11. januar 2014 01:38)

    # Link komentara

  62. Tuzno je to sto se o krivici za prvi svetski rat uopste i vodi rasprava.
    (Vladimir, 11. januar 2014 01:20)

    # Link komentara

  63. Kad ce Srbi da shvate da sve zlo sto nam se dogodilo proslom veke jeste zbog levice? Mi smo okrenuli ledja nama tradicionalnoj desnici s kojima smo prirodniji saveznici, I onda kukamo kako nas nevole drugi.Ne mi smo se bili promenili a ne oni. I dalje glasamo I imamo socialiste za Premiera, a bolju socialnu zastitu bi dobili glasanjem za desnicare, ako ih pravih u Srbiji uopste ima.
    (frequent flyer, 11. januar 2014 01:19)

    # Link komentara

  64. Zanimljivo je na koji nacin neki ljudi tumace odredjene istorijske procese. Ocigledno slabo poznaju dijalektiku istorije i osnovne zakonitosti koje pokrecu ratove, tokom ljudske civilizacije. A to je zelja za posedovanjem, ekonomskim, teritorijalnim, za ekspanzijom, eksploatacijom. To nisu 'marksisticke gluposti'(kako neki tvrde), vec cinjenice. Da li zaista postoje ljudi koji veruju i tvrde kako Velika Britanija, Francuska i Rusija nisu vodile politiku klasicnu za svaku veliku silu? Da li vi zaista veruju u to kako su ove drzave posedovale kolonije i dominaciju u politickoj sferi, kao i u sferi raspodele kapitala, iz nekakve zelje za 'altruizmom i prosperitetom vascelih naroda', a ne iz zelje da to i zadrze samo za sebe? Da li ljudi mogu ozbiljno tvrditi da politika koje su ove drzave sprovodile se u osnovi 'razlikovala' od teznji imperijalisticke politike KnK i Nemacke? Ako ovo zaista tvrde, onda takvi ljudi imaju zavidan stepen nepoznavanja istorijskih i politicko-geostrateskih procesa, u tom periodu. A i slabu mogucnost spoznaje objektivnih cinjenica. Spoznaja koju bi trebalo da uoce, ako se vec pozivaju na 'promisljanje sopstvenom glavom', i ako vec sebi daju za slobodu da drugima upucujete predilekcije za to. Al, iz svega sto neki pisu, izrazavam sumnju da poseduju dovoljno znanja pa i rekao bih intelektualnih mogucnosti za to. I jos nesto, jasno sam napisao da KnK i Nemacka snose glavnu odgovornost za rat. I to je nesporno. Ali, to ne amnestira ostale.
    (Jovan, 11. januar 2014 01:07)

    # Link komentara

  65. Svi znamo da su Nemci krivi za oba svetska rata ali izgleda da ima velikih´broj onih koji veruju da oni to ne bi ponovili....
    (Monarhista, 11. januar 2014 00:48)

    # Link komentara

  66. Nemci naucili lekciju? Glupost.Kako jacaju tako pokazuju svoje pravo lice.Sta su uradili u 90-im godinama na Balkanu, kako su se osvetili Srbiji?Vuk dlaku menja ali cud nikada.
    (Igor Gavran, 10. januar 2014 16:29)
    9113

    vama pravednicima su se iz nekih cudnih razloga osim njemacke 'osvetili' i britanci i amerikanci, a bogami i rusi sa ne- stavljanjem veta na sankcije. vidim ja da kolektivno sljepilo jos uvijek vlada srbijom..
    (freddie, 11. januar 2014 00:31)

    # Link komentara

  67. Citiram Bilija Pitona - Ajde! Tuzno je da se istorija zaboravlja i da se o ovome uopste mora raspravljati.
    (Djenka Djavo, 11. januar 2014 00:17)

    # Link komentara

  68. Slazem se Borise samo sa vecim delom teksta (procitao sam original)!Ali kraj teksta, o "novoj civilizovanoj Nemackoj", koja nema vise "aspiracije" za imperijalisticku politiku - ne!U poplavi prekrajanja istorije nisu samo Englezi i njihovi laburisti otisli korak nazad.Neke bivse Jugo republike,pa i nasa Srbija bavi se takodje revizijom "ravnogorskog pokreta" (koji usput nije opalio ni kursum na okupatora tokom Drugog svetskog rata te iste Nemacke kojoj o sada polemisemo),u susednoj Hrvatskoj se budi "ustastvo" sa poklicem na stadionima:"Za dom spremni!?",u Makedoniji se otvara muzej: "Zrtvama Komunizma"!?;u Bosni se viore "turske zastave" o prigodama,ispada da jedino Slovenija,ne prekraja istoriju,dok u Crnj Gori mudro cute,jer nemaju vise na koga da se oslone - majka Rusija gleda svoja posla!; pa se namece svima nama onaj Oliverov refren iz jedne od njegovih pesama: "Ko smo mi da im sude"!
    (pljuni i zapevaj pa pogledaj svoj dom andjele!, 10. januar 2014 23:44)

    # Link komentara

  69. Samo visokomoralni ljudi jesu slobodni ljudi.Koliko se sećam ovo je rekao Šiler.Na žalost,danas je sve manje slobodnih ljudi.Kuda to srlja naša civilizacija?
    (Rade Jovic, 10. januar 2014 22:43)

    # Link komentara

  70. Sta su uradili u 90-im godinama na Balkanu, kako su se osvetili Srbiji?
    Vuk dlaku menja ali cud nikada.
    (Igor Gavran, 10. januar 2014 16:29)

    Cek cek, nama se svete? A s engleskom, rusijom i amerikom prijatelji?
    Mozda i dalje progone strance?
    A Sloba nista, Sloba heroj?
    Jesi li ti ozbiljan?
    Ajd na spavanje polako, muka mi je vise od ovih sps revizionista
    (burek lobi, 10. januar 2014 22:17)

    # Link komentara

  71. Ogromna vecina na zapadu uopste ne optuzuje Srbiju za prvi svetski rat. To sta misli nekolicina nevaznih tipova ne ugra nikakvu ulogu.
    Ali to nema nikakve veze sa poslednjim ratom na Balkanu za koji Srbija itekako snosi najveci deo odgovornosti. Srbija je imala apsolutnu vojnu premoc i mogla je da diktira mirno razdvajanje republika (isto kao sto je to uradila Cehoslovacka, pa cak i bivsi Sovjetski Savez (iako je u drugim bivsim sovjetskim republikama zivelo na desetine miliona Rusa).
    Sve dok Srbija iskreno ne prodje kroz katarzu, nikada nece ni krenuti napred. Jedna Nemacka je to shvatila i zbog toga je danas postovana zemlja. Svako dete u Nemackoj od malih nogu uci u skoli o zlocinima nacista, a poseta koncentracionim logorima je obavezna.
    (katarza, 10. januar 2014 21:12)

    # Link komentara

  72. @namcor,zamoli Borisa da zlatnim slovima naknadno upise ime SRBIJE na tom spomeniku i ispravi nepravdu prema slobodarskoj srbiji.
    (Dalmatinac, 10. januar 2014 21:01)

    # Link komentara

  73. na stranu vasa srbijanska sklonost preuvelicavanju i glorifikaciji nekih minornih događaja iz vlastite proslosti.. ali sto mislite kako bi se osjećali da se na kraju ispostavi da su gavrilovu akciju sponzorirali i (ispod tepiha) organizirali upravo oni kojima je taj atentat najvise bio potreban u datom trenutku, i to iz vise razloga.. njemacke tajne sluzbe..?
    (freddie, 10. januar 2014 21:00)

    # Link komentara

  74. @Jovan
    Hajde ostavi po strani marksističke budalaštine kojima su te učili u školi i mućni malo svojom glavom. Kako su to Britanija, Francuska i Rusija vodile "imperijalisticki, ugnjetacki, porobljivacki" rat i kako su uopšte mogle da udovolje Nemačkim i Austrougarskim težnjama za preraspodelom kolonijalne moći? Da im prepuste svoje kolonije?

    Nemačka je bila ta koja je na rusku mobilizaciju usmerenu protiv Austrougarske odgovorila objavom rata Rusiji i napadom na Francusku. Nemačka je bila ta koja je iz čistog mira napala neutralnu Belgiju, kako bi zaobišla francuske položaje, a time izazvala ulazak Velike Britanije u rat. Nemačka je bila ta koja je u Belgiji divljala kao Austrougarska u Mačvi. Nemačka je bila ta koja je upotrebila smrtonosni bojni otrov. Nemačka je bila ta koja je potapanjem putničkih brodova izazvala SAD, a kasnije i Brazil da uđu u rat.

    Velika Britanija je mesec dana vukla Ausrougarsku i Nemačku za rukav, nudeći posredovanje i mirovnu konferenciju da se izgladi spor Austrougarske i Srbije i izbegne rat. Britanija je ugovorom bila obavezna da štiti neutralnost i nezavisnost Belgije, kao i Nemačka. Kada su Nemci upali u Belgiju, Britanija im je opet dala priliku da se povuku. Ujmesto toga, Nemci su rekli da je taj ugovor za njih samo komad starog papira i nastavili sa napadima.

    Uloga velike Britanije u ovom ratu je bila čista kao suza.
    (Zoki, 10. januar 2014 20:27)

    # Link komentara

  75. Boris je izuzetno obrazovan gospodin koji se bavi politikom u rukavicama. Njegov cilj je da izvadi Ujedinjeno Kraljevstvo iz Evropske Unije i nemackog "zagrljaja". Ja bi mu preporucio da resava stambene i saobracajne probleme u Londonu.
    (Archduke of Cambridgeshire, 10. januar 2014 20:11)

    # Link komentara

  76. Bez velikih reči, citata i nepotrebnog umstvovanja, pravo u centar. Bravo gospodine Džonson. Ovi naši pametnjakovići koji se boje i sopstvene senke, mogu štošta da nauče od ovog gospodina.
    @(Mirjana M., 10. januar 2014 14:48)

    Nasi politicki pametnjakovici bi i nesto rekli da iole znaju o svetskoj istoriji, ali oni ne poznaju ni sopstvenu dovoljno i njeno mesto u svetskoj. Samo su brze-bolje svukli svoje crvene odore od pre neku deceniju i zamenili je sve-nacionalno-klerikalnom nemajuci pojma o sustini svega i razumevanju toka istorije. Pitajte ih samo, od Vucka do Dacka, preko ostalih, da li su culi za Agadir, Tirpica i ostale..!?

    Analfabete i dalje nas vode u nedodjiju..
    (Domanovic, 10. januar 2014 20:11)

    # Link komentara

  77. Budimo iskreni. Naravno da Srbiji nije padalo na pamet, posle dva Balkanska rata, onako iscrpljena, da provocira veliku K&K Monarhiju. Naravno da je Srbija bila frustrirana sto joj je jedna trecina naroda pod vlascu Austrougarske. Ali nikome pametnom, tada, nije padalo na pamet da isprovocira rat sa tom nemani. Sa druge strane, Austrougarska, uverena u svoju snagu, htela je, po svaku cenu da pokori i te "pobunjenicke Srbe". Tumacenje istorije tog doba me podseca na dilemu: Da li sam ja kriv sto sam ga sutnuo, u samoodbrani u cevanicu ili on sto me je izlemao...
    (namcor, 10. januar 2014 19:24)

    # Link komentara

  78. Браво
    (РБ, 10. januar 2014 19:22)

    # Link komentara

  79. Taman se spustimo na zemlju i pristanemo na to sto jesmo,mali i neuticajni,a onda nam pripisu da smo izazvali ni manje ni vise nego prvi svetski rat.Neka mala zemlja Srbija?
    Daj boze da smo toliko jaki i uticajni da od nas zavisi puno toga u svetu!
    (smesno, 10. januar 2014 19:17)

    # Link komentara

  80. @Joca S
    Nije mu deda bio Turcin vec je ziveo u Turskoj. Ovaj gradonacelnik je u krvnoj vezi za engleskim kraljem Dzordzom, tj. jedanje od njegovih potomaka.
    (123, 10. januar 2014 19:07)

    # Link komentara

  81. Nikola Nikolicu da kazes za jednog od najboljih gradonacelnika Londona
    da je teska budala Imam samo za tebe jedan odgovor ti si Niko i nista
    i samo jedna teska budaletina kao ti jedan nistavluk moze to da pise
    (dragan, 10. januar 2014 18:21)

    # Link komentara

  82. Eto reko Englez verovatno budici premijer Britanije.On je I o Kosovu uvek imao ispravne stavove jel je obrazovan covek On trazi smenu ministra obrazovanja u senci iz laburisticke stranke jel kao takav ne moze da obrazuje decu.Falsifikatori istorije kao kod nas.Tako da je na ovu temu stavljena tacka.Intereantno kako je ovo skoro da se ne vidi vest na sajtu a dok su se Srbi okrivljivali vest je bila najveca.
    (Nikola, 10. januar 2014 18:19)

    # Link komentara

  83. Ipak, bez obzira na sve, mene, licno, boli cinjenica da na velikom spomeniku posvecenom Velikom ratu, u centru Londona, gde su nabrojane zemlje, saveznici (cak i neke koje su bile saveznice suprotne sile) NEMA Srbije. Jednom sam tamo bio, obisao, uzalud trazio ime svoje zemlje. Nisam nasao. I nikada vise taj spomenik i ne pogledam, a prolazim skoro svaki dan " Ako si vec tamo zasto se ne uputis u instituciju zaduzenu za spomenik i ne raspitas se o tome, kad je vec drzava nesposobna da stiti svoje ime i zasluge.
    (23, 10. januar 2014 18:08)

    # Link komentara

  84. Ponosna sam na svog gradonacelnika! Imate moj glas na izborima :)
    (Jelena, 10. januar 2014 17:55)

    # Link komentara

  85. Sve one, koji optužuju Srbiju za I svetski rat bih savetovao da logiči razmisle: da li to znači, da je ceo svet krenuo da brani Srbiju, iako smatra da je Srbija kriva za rat? Ili je I svetski rat pokrenula težnja Nemačke da pokori svet i pokaže ko je „Übermensch“. Ta arogancija Nemaca je pokrenula i II svetski rat, uz želju da se osvete za poraz u prvom. Ne zaboravite, pojam „Übermensch“ i danas odzvanja u velikom broju nemačkih glava, samo što sada umesto topova koriste ekonomsku moć. Za sada.
    (I svetki rat, 10. januar 2014 17:31)

    # Link komentara

  86. (Radoslavu iz Zivanista) Veoma je jednostavno objasnjenje. Ako se ne varam, Nemacki Car Vilhelm je jednom rekao: "Ako je neporijatelj mnogo jaci od mene, ja cu mu se pridruziti...". Ako analiziras sta Nemacka od Drugog svetsko rata do danas radi - to je upravo to! Pridruzila se onima koji su jaci, ali, pametno vremenom, ostvarujuci svoje ciljeve na drugi nacin. Tako smo danas od saveznika dobili to sta smo dobili. A mi kao da zivimo van vremena i prostora i verujuci da istina uvek pobedjuje smo decenijama potpuno zapostavili vaznost odrzavanja prijateljstva sa svima. Tako su neki, koji su to na vreme shvatili postali veci "prijatelji" i Nemcima i "saveznicima" od nas...
    (namcor, 10. januar 2014 17:29)

    # Link komentara

  87. "Zašto je bilo neophodno da se nekakav lom u Sarajevu proširi invazijom na Francusku, pobogu?

    To sam ja detetu rekao ovd eu SAD kad ucilo u skoli da Srbi pokrenuli svetski rat. Ubistvo Kenedija, Linkolan,..moze li da izazove da Japanci napaddnu Kinu? ne moze kaze dete. I kakve veze ima sto sam ja ubio cara sa japansko-kineskim ratom? Nikakve. Nego je to POVOD. I objasnim mu da je povod cesto izgovor da se uradi nesto sto se zeli.
    (Zoran, 10. januar 2014 17:13)

    # Link komentara

  88. Po toj logici ubistvo Kenedija, Linkolna, Mahatme Gandi,... je trebalo da izazove svetske ratove.
    (Zoran, 10. januar 2014 17:09)

    # Link komentara

  89. Mozete pronaci original clanka i nijednom recju se Srbi ne spominju.
    (Ja, 10. januar 2014 15:05)

    Pa nema ni u naslovu ni u podnaslovu. Dugacak tekst pa ti se nije dalo da citas dalje. Evo ti odlomak gde se pominju srbi. Par redova samo, nista strasno. Skratio sam da se ne mucis.

    "He went on – in a piece that deserves a Nobel prize for Tripe – to mount what appeared to be a kind of cock-eyed exculpation of the Kaiser and his generals. He pointed the finger, mystifyingly, at the Serbs. He blamed the Russians. He blamed the Turks for failing to keep the Ottoman empire together, and at one stage he suggested that we were too hard on the bellicose Junker class...
    (I ja, 10. januar 2014 17:07)

    # Link komentara

  90. BJ je jako zanimljiv lik, u narednim godinama bi mogao postati vodja Konzervativaca pa i premijer,inace njegov deda po ocu je bio Turcin.
     (Joca S, 10. januar 2014 17:04)

    # Link komentara

  91. Eto neko i da zavoli Borisa Džonsona, inače neopevanu budalu i simbola svega što je nepravedno i loše u Velikoj Britaniji, da ne ulazim u detalje. Debata o kojoj se govori i koja traje u engleskim novinama je izmedju političara "patriota" i političara "humanista". Ovi prvi (predvodjeni Borisom i još većom i opasnijom budalom koja se zove Michael Gove) hoće od 2014 da naprave patriotsku proslavu veličine Hrabre Britanske Imperije Koja Je Pobedila Sasvim Sama Sve Neprijatelje, dok ovi drugi hoće da obeleže prvi svetski rat kao nepotrebnu klanicu u kojoj je poginulo 20 milona ljudi bez valjanog razloga. Ja sam uz ove druge, mada valja reći i da i jedni i drugi o istoriji minimalno znaju i svadjaju se samo i jedino zbog izbora i vlasti, citirajući loše knjige koje izdavači reklamiraju kako bi se ogrebali za koju paru na račun stogodišnjice. Cela debata sa Srbima ima minimlano veze, kao što i prvi svetski rat u suštini nema mnogo veze, mada sve nas kojima su rodjaci poginuli ni za šta to veoma boli. Nije rat fudbal da navijamo. Zato je EU i dobila Nobela za mir, jer takvih ratova kao pto je bio prvi svetski, hvala Bogu, više nema. Sećajmo se nepotrebno poginulih i radimo šta god se može da više niko ne pogine na tako glup način, jer život je suviše dragocen.
    (Nikola Nikic, 10. januar 2014 16:52)

    # Link komentara

  92. Uopste nije sporno da je politika KnK(Austrougaraske) i Nemacke glavni katalizator, generator za otpocinjanje rata. Samo, doticni gospodin zagboravlja(ili mozda namerno previdja, preskace) jos jednu nespornu cinjenicu: teznje Velike Britanije, Francuske i Rusije da sacuvaju tadasnji poredak u svoju korist, dakle poziciju evropske dominacije u raspodeli ukupnog kapitala, kolonija, teritorijalnih pretenzija. I spremnost na upotrebu sile da bi se taj poredak sacuvao. Ne znam za britanske levicare, ali sta god mislili o levici tog doba(1914-1915) jedino su marksisti tada izneli pravilnu ocenu tog rata: rat je bio obostrano motivisan inspirisan imperijalistickim, ugnjetackim, porobljivackim teznjama, austrougarske, nemacke, britanske, francuske, ruske vladajuce klase. I sta god ko mislio o marksistima, ne moze se poreci ispravnost tog tadasnjeg zakljucka. To je naprosto bilo cinjenicno stanje, sukob dva imperijalisticka tabora. Novih i starih imperijalista. Ovi prvi(Knk i Nemacka) su zeleli da preotmu dominaciju, a ovi drugi da sacuvaju dominaciju. I jedni i drugi nisu prezali od upotrebe sile, kako bi ostvarili svoje ciljeve. E sad, to sto u nekom romanticarskom opusu neki to zovu 'odbrambeni rat'(Britanci, Francuzi npr)to bas i nema uporiste u celovitoj istini. Samo uslovno gledano(ako se gleda striktno ko je prvi zapoceo), ali objektivno-ne. To je bio obostrano imperijalni sukob,velikih sila. Sto se tice tadasnje Srbije, ona nije bila sila, vec mala drzava koja se branila.
    (Jovan, 10. januar 2014 16:52)

    # Link komentara

  93. Odgovor ovima sto tvrde da nigde ne spominje Srbiju: "He pointed the finger, mystifyingly, at the Serbs. He blamed the Russians. He blamed the Turks for failing to keep the Ottoman empire together, and at one stage he suggested that we were too hard on the bellicose Junker class"
    (namcor, 10. januar 2014 16:40)

    # Link komentara

  94. Nemci naucili lekciju? Glupost.
    Kako jacaju tako pokazuju svoje pravo lice.
    Sta su uradili u 90-im godinama na Balkanu, kako su se osvetili Srbiji?
    Vuk dlaku menja ali cud nikada.
    (Igor Gavran, 10. januar 2014 16:29)

    # Link komentara

  95. Ipak, bez obzira na sve, mene, licno, boli cinjenica da na velikom spomeniku posvecenom Velikom ratu, u centru Londona, gde su nabrojane zemlje, saveznici (cak i neke koje su bile saveznice suprotne sile) NEMA Srbije. Jednom sam tamo bio, obisao, uzalud trazio ime svoje zemlje. Nisam nasao. I nikada vise taj spomenik i ne pogledam, a prolazim skoro svaki dan.
    (namcor, 10. januar 2014 16:21)

    # Link komentara

  96. Uvek nam dobrodosao!
    (Bori se, 10. januar 2014 16:11)

    # Link komentara

  97. Da mu se promptno i po difoltu da ulica u Beogradu, a mogli bi ispomenik zahvalnosti Francuskoj da zamenimo njegovom statuom, ha ha ha.. Nikolićev nakit se podrazumeva....
    (pijetro, 10. januar 2014 16:03)

    # Link komentara

  98. Ovo je prvi put u istoriji odnosa Srbije i Engleskg Kraljevstva da je jedan Englez (Boris Djonson)iskreno izneo cinjenice u pravo vreme i time poslao poruku Hrvatskoj i hrvatskobosnskoj federaciji da razmisle kome dizu spomenik.Borise fala ti na hrabrosti!
    (Dalmatinac, 10. januar 2014 16:03)

    # Link komentara

  99. @JA:
    A zasto lazete kad pominje Srbe i Srbiju? Upravo citala. Zasto izmisljate? Vise Vam se dopada bolesna propaganda CNN-a na primer? Stvarno se malo preispitajte sta je sa glavom. Za sve zlobnike, evo linka: [link]
    (ema, 10. januar 2014 16:03)

    # Link komentara

  100. "Jedan od razloga zbog kojih sam konzervativac jeste da, na kraju krajeva, jednostavno ne mogu da podnesem intelektualnu neiskrenost levice..."

    Ceo tekst je veoma dobar, ali ova recenica je maestralna. Potpisujem. Priceless
    (naselje, 10. januar 2014 15:57)

    # Link komentara

  101. Auuuu kakva novost? Pa to piše u našim udžbenicima istorije oduvek i posle 1918 i 1945). To je veoma poznata istorijska činjenica! Hiljade dokumenata potvrđuju da je Nemačka isprovocirala i I i II svetski rat. Mene više "brine", tj interesuje, Hrvatska i "Danke dojčland" 1941. ( kao i 1995). Hoće li susjedi menjati udžbenike povijesti?
    (Salih Ferizović, 10. januar 2014 15:52)

    # Link komentara

  102. Sramota da pored naših minstra odbrane,predsednika države,premijera, "vice" premijera (po kom zakonu,samo se pitam)...od očigledne hajke da se Srbija okrivi za počeak I sv. rata (a verovatno i oslobađanje kolonija,Kambodzu,Koreju,Vijetnam....) nas brani gradonačelnik Londona.
    Zato Srbija i propada,jer je našim političarima najvažnije da uzmu provizije da donesu zakone kako im plate(da se ušeme u razne tendere,odbore...),nego da brinu za Srbiju.,
    (cojle, 10. januar 2014 15:48)

    # Link komentara

  103. Uvek nam dobrodosao!
    (Bori se, 10. januar 2014 15:42)

    # Link komentara

  104. Procitao sam originalni tekst na egleskom jeziku na sajtu Sandej Telegraf (Sunday Telegraph) i svakom preporucujem da to ucini. Ni na koji nacin se cinjenice koje je Dzonson izneo, iako iznudjena reakcija na revizionisticke tvrdnje laburiste Hanta u pokusaju da minimizira ulogu Nemacke, ne mogu opovrgnuti. I ja tu ne bih imao, kao citalac i Srbin, bilo sta da oduzmem ili dodam. Ali ono sto se meni cini pogresnim, jednostranim pogledom na savremena desavnja, jeste jedna od recenica na kraju teksta gde se govori o Nemackoj kao divnoj, miroljubivoj, demokratskoj zemlji i jednom od najvecih britanskih prijatelja u svetu. Takav zakljucak je moguc samo ako ste Britanac i imate dosta subjektivan pristup. Ali sto se tice stanovnistva Balkana, reklo bi se da su se metode promenile, ali da je sustina imperijalisticke svesti i militarizma Nemacke, ostala ista. Dovoljno je preispitati ulogu Nemacke u ratovima na prostoru bivse Jugoslavije, okupaciji Kosova i Metohije, agresije na SRJ da bi i prosecno inteligentnom coveku bilo jasno da Nemacka nije ni miroljubiva, ni divna, a po najmanje demokratska u svom odnosu prema nama koji ovde zivimo.
    (Radosav_Bavaniste, 10. januar 2014 15:40)

    # Link komentara

  105. Borise, imas moj glas (i svih koje ovde u Londonu znam) na sledecim izborima za Gradonacelnika :-)))
    (namcor, 10. januar 2014 15:35)

    # Link komentara

  106. Iskren neki čovek...
    (Petar, 10. januar 2014 15:30)

    # Link komentara

  107. Interesantno je da nije preveden uvodni pasus clanka gde Boris Johnson napade "levicarsku elitu"...i gde nam objasnjava zbog cega je Konzervativac...

    I Tristam Hunt i BoJo...su jednaki, sakupljaci jevtinih politickih pojena...
    (Duchess of Shangay, 10. januar 2014 15:28)

    # Link komentara

  108. E, sada ste Borise, navukli gnev na sebe srpskih levičara, oronulih šezdesetosmaša, vremešnih praksisovaca, autošovinista, propalih samoupravljača, kardeljevih sledbenika, kumrovačkih djaka, nevladinih veeeeeeelikih mudraca i mislilaca, žena u crnom, igmanskih i drugih inicijativa,...."krema" srpske meke struje komunističke partije, koja ima viziju i misiju da CELOM SVETU pokaže i dokaže kako je za sve na ovoj kugli zemaljskoj, od svetskih ratova do globalne promene klime, kriva Srbija i gradjani koji se izjašnjavaju kao Srbi.
    (Iza Brda, 10. januar 2014 15:26)

    # Link komentara

  109. Boris porucuje Hantu:
    -Hant, dont be a plonker all your life!

    Bravo Borise.
    (Trotter, 10. januar 2014 15:17)

    # Link komentara

  110. Prestanimo se zaludjivati idejom da nas neko krivi za prvi svjetski rat. NIKO NAS NE KRIVI ZA RAT! Takve informacije se mogu cuti samo u Srbiji, i kod nasih komsija u Bosnjaka i Hrvata. Niko drugi, iole ozbiljan i relevantan, ne krivi Srbiju za pocetak rata. Ovim pricama samo odrzavamo stanje trajne mrznje prema drugima, zivimo u svijetu u kojem smo mi vjecite zrtve tudjeg nerazumijevanja. Niko nas ne mrzi. Niko nas ne krivi za rat. Malo ljudi na ovoj zemlji zna da postojimo. Jos jednom ako nije bilo dovoljno, NIKO NAS NE KRIVI ZA RAT, cak ni Amerika mrska.
    (Ђорђе, 10. januar 2014 15:16)

    # Link komentara

  111. Bravo!
    (Zoran, 10. januar 2014 15:15)

    # Link komentara

  112. Za veliki rat su krive sve "velike" sile Europe pa i Velika Britanija, ali povod za rat je bio atentat u Sarajevu.
    (ST čitalac, 10. januar 2014 15:10)

    # Link komentara

  113. Boris Džonson sve objasnio ..... svaka čast.
    Ne smemo dopustiti reviziju istorije i optuživanje Srbije za otpočinjanje rata, od strane onih koji su stvarno rat želeli.
    (Srdjan, 10. januar 2014 15:08)

    # Link komentara

  114. Mozete pronaci original clanka i nijednom recju se Srbi ne spominju.
    (Ja, 10. januar 2014 15:05)

    # Link komentara

  115. Poštovani Gospodine Johnosn,

    Moram reći da iz Engleske već dugo nisam pročitao pošteniji tekst.Nažalost mnogi danas u svetu žele da ponovo zamute vodu sa istim cilje koje je Nemačka tokom 20 stoljeća imala.Na žalost jedan deo Engleskih ulizica ni danas nema hrabrosti da sagleda uzroke I i II svetskog rata jer im savest verovatno nije čista.
    (Dusko, 10. januar 2014 15:03)

    # Link komentara

  116. Iskreno, bez uvijanja i bez dlake na jeziku.
    (Goran, 10. januar 2014 14:56)

    # Link komentara

  117. Meni se ovaj covek mnogo dopada jos od kad sam ga video na Top gearu, kako bih inace znao za njega. Strasno pametan, sto se vidi i u ovom tekstu sa odlicnim smislom za humor- [link]
    (neu, 10. januar 2014 14:56)

    # Link komentara

  118. bravo borise, sazeto u jednom clanku sve ono sto je sustina prvog i drugog svetskog rata i sve ono sto bi i nasi vodeci istoricari morali stalno argumentovano da iznose na svetskim konferencijama i tribinama u debatama sa vodecim svetskim istoricarima, umesto sto organizuju tribine po beogradu na kojima se jedni drugima zale kako smo jadni i kako nas satro niko ne voli, pritom dodatno sludjujuci i onako sludjen, pogubljen i demoralisan narod u srbiji!
    (andreas kisser, 10. januar 2014 14:55)

    # Link komentara

  119. Borise Srbine!
    (Vizar, 10. januar 2014 14:49)

    # Link komentara

  120. Bez velikih reči, citata i nepotrebnog umstvovanja, pravo u centar. Bravo gospodine Džonson. Ovi naši pametnjakovići koji se boje i sopstvene senke, mogu štošta da nauče od ovog gospodina.
    (Mirjana M., 10. januar 2014 14:48)

    # Link komentara

  121. Sve se slazem sa gradonacelnikom osim pred kraj kad kaze da je nova Nemacka drugacija. Oni jesu naucili da sa ratovima nemogu sve pokoriti. Zato su sad to uspeli kroz EU i finansijsku kontrolu nad siromasnim drzavama. Na takav nacin mozes da vladas sa njima i podplacenim politicarima dugo vreme bez ijednog ispaljenog metka.
    (Sampson, 10. januar 2014 14:47)

    # Link komentara

  122. Gavrilo Princip je samo oborio prvu dominu koja je dalje obarala sve ostale u nizu tokom XX veka, a koje je sudbina još mnogo ranije tako složila.
    (bumbar, 10. januar 2014 14:47)

    # Link komentara

  123. Svaka čast za gradonačelnika! Do prije neku godinu kome bi i palo na pamet revizija svjetskih ratova a gledaj dokle dogurasmo. Fašizam ključa svuda, ljevica na izdisaju ili se potpuno prebacila na desnicu a sve da bi se našao novi krivac za sve probleme.
    (Sorento, 10. januar 2014 14:46)

    # Link komentara

  124. Читао сам овај текст у оригиналу пре неки дан. У праву је човек потпуно. Само је написао да су Немци криви за Први Светски рат, док Србе и њихову одговорност (кривицу)у том контексту није ни споменуо. У сваком случају мало више професионалности од стране новинара који је написо овај текст, не би шкодило.
    (Леонардо, 10. januar 2014 14:43)

    # Link komentara

  125. Bravo!
    (Zoran, 10. januar 2014 14:35)

    # Link komentara

  126. Svaka cast!
    (Weezer, 10. januar 2014 14:32)

    # Link komentara

  127. Desničar sa pameću levičara, to je gradonačelnik Boris. Takvi su najopasniji.
    (Igor, 10. januar 2014 14:30)

    # Link komentara

  128. svaka cast matori.
    (miljenko, 10. januar 2014 14:29)

    # Link komentara

  129. E to je gradonačelnik, a ne ovaj naš labud
    (Nik, 10. januar 2014 14:19)

    # Link komentara